:: مقاله مرتبط با : دوره 1 ، شماره 2 (زمستان 1400)


پایدارسازی خودرو برقی به کمک روش مدل لغزشی فعال


نویسندگان :
محمود صدوقی1، احمد یعقوبی ریابی اول2، مریم صدوقی3
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس(مسئول)1، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس(مسئول)2، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس3
صفحات :
27-39
چکیده :

استفاده از وسايل نقليه در سطح جهان رو به افزايش است. گسترش و توسعه خودروهايي كه بتوانند نيازهاي گوناگون و اغلب متضاد را برطرف كنند، در صنايع خودروسازي يك چالش بزرگ محسوب مي شود. افزايش ايمني خودروها در صنايع خودروسازي مسئله اي بسيار مهم در زمينه ايمني و رقابت تجاري است. براي نيل به اين هدف از ديرباز سامانه هاي مختلفي پيشنهاد و طراحي گرديده است.سيستم هاي نگهدارنده در مسير كه هدايت و راندن در مسيرهاي مستقيم را به طور اتوماتيك اداره مي كنند، يكي از اين نوع سيستم ها است؛ كه هم به عنوان سيستمي مستقل براي رانندگي خودكار و نيز به عنوان سيستم كمك راننده بكار مي رود. در اين مقاله با ارائه يك مدل دو درجه آزادي از حركت عرضي خودرو و كنترل آن به و سيله روش كنترل مد لغز شي فعال، به طراحي كنترل كننده منا سب براي اين سيستم مي پردازيم. نتايج شبيه سازي نشان مي دهد نه تنها كنترل كننده لغزشي به نحوي مؤثر به كنترل سيستم غيرخطي نامعين مذكور مي پردازد بلكه در زمان كوتاهي خطاي تعقيب مسير دلخواه صفر مي شود.


دانلود مقاله

موضوع :
مهندسی برق
کلمات کلیدی :
خودرو الکتریکی، كنترل موقعيت عرضي خودرو، كنترل مد لغزشي، مد لغزشي فعال

استناد دهی

لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله (Harvard)

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صدوقی، محمود، یعقوبی ریابی اول، احمد، صدوقی، مریم، زمستان 1400 . پایدارسازی خودرو برقی به کمک روش مدل لغزشی فعال . مهندسی برق، 1(2) ، صص. 27-39

تعداد بازدید از مقاله : 90
تعداد دانلود فایل : 41


سایر شماره ها



مقالات پر بازدید