:: مقاله مرتبط با : دوره 3 ، شماره 2 (تابستان 1402)


بررسی طرح های احراز اصالت در اینترنت اشیا


نویسندگان :
الهام رمانی1، سارا نظری2، فرزانه قاسمی3
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک(مسئول)1، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک2، دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران شمال3
صفحات :
132-145
چکیده :

اینترنت اشیا (IoT) توانایی ارائه ابزارهای روزمره با روشی برای شناسایی و راه دیگری برای ارتباط با یکدیگر است. طیف دامنه های کاربردی اینترنت اشیا از جمله خانه های هوشمند، شهرهای هوشمند، پوشیدنی ها، سلامت الکترونیک و غیره بسیار زیاد است. در نتیجه ده ها و حتی صدها میلیارد دستگاه به هم متصل خواهند شد. چنین دستگاه هایی قابلیت های هوشمندی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و حتی تصمیم گیری بدون هیچ گونه تعامل انسانی خواهند داشت. در دهه گذشته، اینترنت اشیاء در مرکز توجهات و تحقیقات زیادی قرار داشته است. امنیت و محرمانه بودن، مسایل مهمی برای کاربردهای اینترنت اشیا بوده و همچنان با چالش های بزرگی مواجه است. یکی از مهم ترین مشکلات مرتبط با امنیت در اینترنت اشیاء، بحث احراز هویت و جامعیت داده ها است. از آنجاکه احراز هویت معمولاً نیازمند وجود سرورها و زیرساخت های مناسب برای تبادل پیام میان اجزاء مختلف است، تأمین آن در اینترنت اشیاء کار دشواری است. تأیید هویت کاربر ، یک فرایند حیاتی در محیط داخلی و خانگی است که با توجه به مسائل روزافزون امنیتی و حفظ حریم خصوصی است. با پیشرفت شهرهای هوشمند و محیط های خانه، مفهوم احراز هویت کاربر با یک پیام گسترده تر، نه تنها جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به دسترسی به اطلاعات پیوسته، بلکه ارائه فرصت هایی برای خدمات سفارشی مربوط به یک کاربر مشخص، تکامل یافته است.


دانلود مقاله

موضوع :
سیستم های اطلاعاتی پیشرفته-سیستم های چند رسانه‌‌ای
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیا، امنیت اینترنت اشیا، احراز هویت

استناد دهی

لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله (Harvard)

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رمانی، الهام، نظری، سارا، قاسمی، فرزانه، تابستان 1402 . بررسی طرح های احراز اصالت در اینترنت اشیا . سیستم های اطلاعاتی پیشرفته-سیستم های چند رسانه‌‌ای، 3(2) ، صص. 132-145

تعداد بازدید از مقاله : 24
تعداد دانلود فایل : 10


سایر شماره ها



مقالات پر بازدید